Naar boven

Ruilen en retourneren


Kan ik een artikel ruilen? 

Een aankoop uit de webshop kan niet geruild worden. Wanneer je bijvoorbeeld een andere afmeting van een artikel nodig hebt, kan je dit zelf opnieuw bestellen. Het andere artikel stuur je retour.

Een aankoop uit de fysieke winkel kan je ruilen binnen 14 dagen na aankoop op vertoon van de kassabon. 

Hoe kan ik een gratis retour aanvragen?
1. Maak een retourlabel aan en print*
Ga naar ons retour portaal en maak een retourlabel aan. 
Vul de track & trace code en de postcode in waar je je bestelling hebt ontvangen. Geef daarna een reden van retour aan en waar je het pakket wilt afgeven. Print het verstrekte label.

Je kunt er ook voor kiezen om via een andere vervoerder te retourneren, de retourkosten komen dan voor eigen rekening. 

2. Je retourverzending verpakken
Verpak het product die je wilt retourneren. We stellen het op prijs als je de ontvangen doos hergebruikt. Maak de verpakking goed dicht en bevestig het retourlabel aan de buitenkant van je pakket. Zorg ervoor dat alle oude verzendlabels, stickers en andere materialen zijn verwijderd of ongeldig zijn gemaakt.

3. Je pakket verzenden
Breng je pakket naar de geselecteerde afleverpunt. De barcode is al aangemeld. Je hoeft bij het geselecteerde afleverpunt niet af te rekenen. Noteer de track&trace die op het retourlabel staat vermeld.

4. Retourbevestiging en terugbetaling
Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra je retourzending is geaccepteerd en verwerkt. Je terugbetaling vindt plaats zodra het product die je hebt geretourneerd zijn gecontroleerd en goedgekeurd. Het duurt maximaal 14 dagen tot de terugbetaling zichtbaar is op je rekening. Het geld wordt teruggestort op dezelfde rekening waarmee de bestelling oorspronkelijk is betaald.

De producten vallen onder jouw verantwoordelijkheid tot ze bij ons magazijn zijn. Zorg er dus voor dat je pakket goed is verpakt en onderweg niet kunnen beschadigen.
In geval van vragen of als je hulp nodig hebt, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

* Indien het retour portaal je tracking nummer (track & trace code) niet herkent, graag contact opnemen met onze klantenservice.


Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang na een retour?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Als je hebt gekozen voor AfterPay, communiceren wij met AfterPay welke artikelen retour zijn gekomen. De waarde van geretourneerde goederen wordt dan in mindering gebracht op het totaal door jou te betalen bedrag.

Kan ik mijn bestelling retour brengen in de winkel?

Je kunt je bestelling ook retour brengen in onze winkel. Je ontvangt het bedrag binnen 10 werkdagen op je rekening.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen goed verpakt in de originele verpakking aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd zijn of beschadigd raken tijdens het transport, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen. Met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Worden er kosten gerekend voor het retour zenden?
Wij rekenen geen kosten voor het retourzenden van producten. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en rekenen geen retourkosten.

Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (download hier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.